Kara Tahta Doğum Günü Posteri Hazırlama (Photoshop Kullanmadan)

09:58

Merhabalar, 
Biz geçtiğimiz cumartesi yeğenim Ayaz'ın ilk yaşını kutladık. Doğum gününe özel bir şey hazırlamak istediğimde aklıma kara tahta doğum günü posterleri geldi. İnternet'te biraz araştırdıktan sonra acemilikle ortaya Ayaz'a özel bir poster çıkarabildim. Bu posterleri çok daha profesyonelce yapanlar ve bu işten gelir elde edenler var tabi, saygı duyuyorum gerçekten emek istiyor. Ancak çocuğunuz ya da sevdikleriniz için siz de böyle bir sürpriz hazırlamak isterseniz diye kendimce yapımını sizlerle paylaşmak istedim. 


Öncelikle edinmeniz gereken yüksek çözünürlüklü bir kara tahta arka planı. Arama motorundan "high resolution chalkboard backgrounds" diye arattığınızda bulduğunuz en yüksek çözünürlüklü olan gayet işinizi görür. Ben bunu kullanmıştım:


Daha sonra yapmanız gereken kullandığınız yazı programına (word, open office gibi) kara tahta için güzel görünebilecek yazı karakterleri ekleme. Ben sevdiğim bir kaç yazı karakterini aşağıda paylaştım ama siz daha fazlasını bulabilir ve ücretsiz olarak indirebilirsiniz, Yapmanız gereken verilen bağlantılara tıklayıp dosyayı bilgisayarınıza kaydedip yazı karakterini içeren dosyayı denetim masası içinde bulunan yazı karakterleri klasörüne eklemek..


Arka planımız ve yazı karakterlerimiz hazırsa artık işin eğlenceli kısmı başlayabilir. Bize gerekli olan bir resim düzenleme programı bu kez. Aslında bence bu düzenleme en iyi photoshop ile yapılır ancak benim gibi kullanmayı bilmiyorsanız daha basit düzenleme programlarıyla da yapabilirsiniz. Ben blog için resimlerimi düzenlediğim "photo scape" programını kullandım. Arka planı açıp üzerine yazı ekleme butonundan istediğim renkte yazılar ile bazı şekilleri ekledim ve posterimiz bitti bile. İşte ilk acemilik posterim:


Biz bu posteri bir A3 boyutunda bir de 50*70 boyutunda iki türlü de bastırdık, ikisinde de sonucu beğendik. Ayaz'ın doğum günün süslemesi dışında bir de hatıra bırakmış olduk odasına. Daha küçük ya da daha büyük boyutlarda hazırlayacağınız bu posterleri duvara asma dışında çerçeve içinde de istediğiniz yerde kullanabilirsiniz. Başta dediğim gibi kim bilir daha ne zorlukları vardır ama ben elimden geldiğince kolay bir hazırlama metodu buldum kendime. Umarım sizlerin de işine yarar.

(Ah bir de poz verebilmeyi becerebilseymişim:))

Sevgiyle kalın...

                                                                                                                                 Aslı





You Might Also Like

15 yorum

  1. Aa hiç bilmiyordum bu yöntemi, sağolasun Aslı, ben de ben de diyeyim Elif gibi :P
    Sevgiler, öperim :)

    YanıtlaSil
  2. Bu yöntemi bende hiç bilmiyordum . Çok mantıklı , ben kuru pastel ile uğraşmıştım saatlerce , dağılıp duruyordu bide :) ama ikiz yeğenlerime bu yöntemle yaparım bende . Ayaz'a da nice yaşlar bu arada :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir fikirmiş, photoshop bilmeyen ama yapmak isteyenler için çok pratik:) Harikasın :)

    YanıtlaSil
  4. Çok pratik ve güzel bir sonuç çıkmış ortaya:)

    YanıtlaSil
  5. ne güzel olmuş yaa :) bloğunu takipdeyim bana da beklerim

    YanıtlaSil
  6. çok güzel olmuş tam da böyle bir şey arıyordum ellerinize sağlık :)))

    YanıtlaSil
  7. Merhaba cok guzel olmus. Ayaza mutlu yillar. Peki bastirmasini nerder yaptirdiniZ matbaacilar yada fotografcilar falan basiyo mu ? Cevap verirseniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, baskıyı kırtasiyelerden ya da özalitçilerden istediğiniz kalınlıktaki mat ya da parlak kağıda yaptırabilirsiniz..

      Sil
  8. şekilleri nerden buldunuz ne diye arattınız acaba

    YanıtlaSil
  9. çok güzel ve bilgilendirici olmuş.. teşekkür ederiz.. yalnız bir sorum var 27 nisan yazdığınız flamaları nerden buldunuz :)

    YanıtlaSil
  10. Akıllı telefonlar için PicsArt programını kullanarak da yapabilirsiniz. Font çeşitleri oldukça fazla ve istediğiniz arka planı bu programla açarak üzerine tebeşir efektli yazı fonlarından birisi ile yazabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  11. doğum günü posterleri için çok kıymetli bir paylaşım olmuş, bir çoğuna ilham vereceğinden lüphem yok, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Ne olarak bastırdınız??

    YanıtlaSil
  13. Uğraştım ama yapamadım. Yardımcı olabilir misiniz acaba? 2 hafta sonra kızımın doğum günü çıktı almamda sıkıntı yok kızımın adı MELEK konsept de o melek temalı bir şeyler olursa sevinirim. yardım edicekseniz (umuyorum:)) dönüş yaparsınız teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Uğraştım ama yapamadım .2 hafta sonra kızımın doğum günü bana da yapabilir misiniz rica etsem? Çıktı almam da sıkıntı olmaz .funda büşra yüksel facebook hesabım .şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil